ďťż

Monolit czy Terriva?





Newfie - 21-06-2007 13:39
Stoję przed dylematem wyboru stropu, znalazłam kilka wątków na temat ich porównania ale nie znalazłam w nich odpowiedzi na moje wątpliwości - bardzo proszę o opinie praktyków:
Jakie cechy ma strop monolityczny a jakie Teriva, które mogą zdecydowac o wyborze?
Przeczytałam pojedyncze opinie o tym że:
- monolit droższy, Teriva tańsza (jaka jest różnica w kosztach?)
- monolit lepiej izoluje akustycznie, Teriva gorzej
- na monolicie jest swoboda stawiania ścianek działowych, na Terivie są ograniczenia (jakie???)
- monolit bardziej odporny na pękanie

Będę wdzięczna za Wasze opinie





jarett - 13-10-2009 19:15
temat stary jak świat ale mam w tym momencie dokładnie te same pytania... byłbym wdzięczny za komentarz :)



mariankossy - 13-10-2009 23:37

Stoję przed dylematem wyboru stropu, znalazłam kilka wątków na temat ich porównania ale nie znalazłam w nich odpowiedzi na moje wątpliwości - bardzo proszę o opinie praktyków:
Jakie cechy ma strop monolityczny a jakie Teriva, które mogą zdecydowac o wyborze?
Przeczytałam pojedyncze opinie o tym że:
- monolit droższy, Teriva tańsza (jaka jest różnica w kosztach?)
- monolit lepiej izoluje akustycznie, Teriva gorzej
- na monolicie jest swoboda stawiania ścianek działowych, na Terivie są ograniczenia (jakie???)
- monolit bardziej odporny na pękanie


Będę wdzięczna za Wasze opinie
Potwierdzam w 100% i sie zgadzam.

na Terivie scianki działowe tylko z regipsu postawisz gdzie chcesz, dodatkowo przy teriwie różnica poziomów jest większa i ważne to przy planowaniu schodów.



zbigmor - 14-10-2009 10:29

Stoję przed dylematem wyboru stropu, znalazłam kilka wątków na temat ich porównania ale nie znalazłam w nich odpowiedzi na moje wątpliwości - bardzo proszę o opinie praktyków:
Jakie cechy ma strop monolityczny a jakie Teriva, które mogą zdecydowac o wyborze?
Przeczytałam pojedyncze opinie o tym że:
- monolit droższy, Teriva tańsza (jaka jest różnica w kosztach?)
- monolit lepiej izoluje akustycznie, Teriva gorzej
- na monolicie jest swoboda stawiania ścianek działowych, na Terivie są ograniczenia (jakie???)
- monolit bardziej odporny na pękanie


Będę wdzięczna za Wasze opinie
Potwierdzam w 100% i sie zgadzam.

na Terivie scianki działowe tylko z regipsu postawisz gdzie chcesz, dodatkowo przy teriwie różnica poziomów jest większa i ważne to przy planowaniu schodów. Czyli przy terrivie dom musi być wyższy i zużyje więcej materiałów.
Dla mnie jednak najważniejsza informacja jest taka, że tylko jedno z tych rozwiązań stropów jest reklamowane (bo są zainteresowanii płaceniem za tą reklamę).





mariankossy - 14-10-2009 10:34
:D
Reklama jest dżwignią handlu, a przy terivie majstry mniej sie napracują.



jarett - 15-10-2009 09:02
Czyli w wielkim uproszczeniu można powiedzieć, że monolit jest lepszy ale droższy czy tak?

I rozumiem, że jeśli kupię projekt zrobiony pod terrive to będę musiał go przeprojektować? skoro monolit jest cieńszy to przy tej samej wysokości do kalenicy będę mógł uzyskać wyższą jedną z kondygnacji? jaka jest różnica grubości tych stropów?



piotrulex - 15-10-2009 09:19
mam terive i jestem zadowolony

mniej kasy

mniej roboty

mniej zmarnowanych desek



mariankossy - 15-10-2009 09:30

Czyli w wielkim uproszczeniu można powiedzieć, że monolit jest lepszy ale droższy czy tak?

I rozumiem, że jeśli kupię projekt zrobiony pod terrive to będę musiał go przeprojektować? skoro monolit jest cieńszy to przy tej samej wysokości do kalenicy będę mógł uzyskać wyższą jedną z kondygnacji? jaka jest różnica grubości tych stropów?
Róznica do 15cm,
przeprojektować trzeba ale ile to kosztuje ja nie wiem.



piotrulex - 15-10-2009 09:42

Czyli w wielkim uproszczeniu można powiedzieć, że monolit jest lepszy ale droższy czy tak?

I rozumiem, że jeśli kupię projekt zrobiony pod terrive to będę musiał go przeprojektować? skoro monolit jest cieńszy to przy tej samej wysokości do kalenicy będę mógł uzyskać wyższą jedną z kondygnacji? jaka jest różnica grubości tych stropów?
Róznica do 15cm,
przeprojektować trzeba ale ile to kosztuje ja nie wiem. ja zmienialem projekt z monolitu na terive

wszelkie zmiany mialem w cenie jednak za zmiane stropu musialem doplacic 200 zeta



maristez - 15-10-2009 14:27
w diuna II też mam w planach zamianę na monolit z terriwy wiec bedę uważnie śledził wątek. jakoś te klocuszki mnie nie przekonują.



Ciril - 15-10-2009 14:33
W projekcie była terriva.
Zrobiliśmy monolit. Ze względu na jego zalety.

Koszt:
Stal (10, 12 i 8 + drut wiązałkowy) - 2500 zł
Beton B25 z gruchy - 5400 zł

Czy naprawdę drożej od terrivy na stropie 130 m2??



piotrulex - 15-10-2009 15:05

W projekcie była terriva.
Zrobiliśmy monolit. Ze względu na jego zalety.

Koszt:
Stal (10, 12 i 8 + drut wiązałkowy) - 2500 zł
Beton B25 z gruchy - 5400 zł

Czy naprawdę drożej od terrivy na stropie 130 m2??
w szalonym roku 2007 duuuuuuzo taniej wyszly mnie 2 stropy z terivy - dom w podpisie



mariankossy - 15-10-2009 19:45

W projekcie była terriva.
Zrobiliśmy monolit. Ze względu na jego zalety.

Koszt:
Stal (10, 12 i 8 + drut wiązałkowy) - 2500 zł
Beton B25 z gruchy - 5400 zł

Czy naprawdę drożej od terrivy na stropie 130 m2??
w szalonym roku 2007 duuuuuuzo taniej wyszly mnie 2 stropy z terivy - dom w podpisie W szalonym 2007 stal była po 2500-2700/tone, B20 po 250-270/m3, a teriwa 60-70/ m2 ,

to w materiale zawsze taniej monolit a robocizna to już zależy jakie zdolności negocjacyjne ma inwestor. 8)



Ciril - 19-10-2009 08:42
Robociznę wykonaliśmy my-własnymi zgrabnymi rączkami. Skręcenie zbrojenia nie jest tak trudne jakby mogło się wydawać... a zalanie z gruszki to już bajeczka 8)



maristez - 19-10-2009 10:49
zaszalowanie mi się wydaje jest największym problemem.



A_dam - 19-10-2009 22:07
No nie! Teriva tańsza? To ile kosztowałby monolit na 200 metrach kwadratowych? Uważam, że teriva jest droższa - a może mi się tak tylko wydaje.[/quote]



Ciril - 20-10-2009 11:14

zaszalowanie mi się wydaje jest największym problemem. Wydaje się to trudne, ale jak ktoś Ci pokaże jak to wygląda, to jest proste jak drut. Kwestia tylko dobrego wzłapania poziomu 8)
Oczywiście samodzielne szalowanie trwa o wiele dłużej wykonane przez jakąś ekipę - ale jest tańsze i dokładniejsze. Przy budowaniu sposobem gospodarczym daje się odczuć tę różnicę finansową :-?

Także polecam - to nie jest trudne :D



bowess - 20-10-2009 13:33
Zgadzam się z Cirilem. Wystarczy jedna zorientowana osoba i szybko przyuczy chętnych do zbrojenia i szalowania.

W naszym projekcie był monolit i monolit został.

Sprzyjały temu: umiejętności zaangażowanego w budowę taty, sporo stali zakupionej dawno dawno temu na budowę rodziców (mieli budować bliźniak, a w końcu postawili jednorodzinny), deski szalunkowe z fundamentów (ściany fundamentowe były lane, a potem jeszcze część tych desek poszła na podbitkę, więc koszt drewna do podzielenia przez 3), stemple kupione okazyjnie z lasu i przygotowane samodzielnie (a teraz zostały sprzedane na inną budowę).

W naszym przypadku monolit wyszedł taniej od terivy.



Armidia - 26-10-2009 00:59
bez względu na to, jaki dom będę budować NA PEWNO nie będzie w nim Terivy - mam serdeczne obrzydzenie po siedmiu latach mieszkania na Terivie i pod Terivą :evil: pieruńsko głośno i przenosi wszystkie drgania

Pozdrawiam,
Armidia



Ciril - 29-10-2009 13:12
W zasadzie terriva jest lekkim stropem i sprawdza się na ścianach postawionych np z ytonga czy tym podobnych materiałów. Ale na starej dobrej ceramice klasy co najmniej B15 najlepszy jest monolit. I cieszę się z tego, że dlaiśmy radę zaszalować, zazbroić i zalać 2 takie stropy w naszym domu :)



phans - 30-10-2009 10:26

Ale na starej dobrej ceramice klasy co najmniej B15 najlepszy jest monolit. :-)
Ciekawa teoria.

Dla niezorientowanych w tym mętliku informacji:
-Strop monolityczny wymaga pełnego deskowania a gęstożebrowy tylko fragmenty
-Strop monolityczny w domkach jednorodzinnych jest cieńszy przeważnie gdzieś o 6 cm
-Strop monolityczny jest ciężki a gęstożebrowy lżejszy(masa w zalezności od użytych pustaków)
-Strop monolityczny ma b.dobrą izolacyjność akustyczną a w gęstożebrowy wymaga izolacji akustycznej
-Strop monolityczny nadaje się do każdego domu niezależnie od kształtu i rozpiętości stropu a gęstożebrowy ograniczony jest długością belek
-Strop monolityczny lepiej niech wykonuje ekipa która ma w tym doświadczenie a gęstożebrowy jest łatwy w układaniu i można go ułożyć bez szczególnej wiedzy
-W monolitycznym prace powinno się prowadzić bez przestojów
-Dolna powierzchnia stropu monolitycznego jest gładka a w gęstożebrowym sufit wymaga szpachlowania
-Koszty porównywalne
-W stropie monolitycznym możliwość wprowadzania zmian w stropie po jego wylaniu jest b. ograniczona a w gęstożebrowym jeżeli tego potrzebujemy w domu który już stoi to przebijamy się przez pustak(i) i mamy otwór na kanał(y) wentylacyjny(e)
-Być może aby dobrze ocieplić balkon, loggie warto mieć grubszy strop czyli gęstożebrowy
-W gęstożebrowym należy pamiętać o żebrach rozdzielczych oraz o podwójnych belkach stropowych dla murowanych ścian na stropie
-Przy nierównomiernym obciążeniu stropu może on klawiszować czyli lekko popękać od dołu ale tutaj należy pamiętać o pkt. wyżej dot. żeber, belkach aby wzmocnić strop w miejscach mocniej obciążonych wtedy ryzyko klawiszowania jest b. małe.
-Gęstożebrowy mniej przewodzi ciepło więc mniej trzeba go ocieplać
-O wiele prościej projektuje się strop gęstożebrowy od monolitycznego



Ciril - 02-11-2009 13:49

Ale na starej dobrej ceramice klasy co najmniej B15 najlepszy jest monolit. :-)
Ciekawa teoria.

Dla niezorientowanych w tym mętliku informacji:
-Strop monolityczny wymaga pełnego deskowania a gęstożebrowy tylko fragmenty
-Strop monolityczny w domkach jednorodzinnych jest cieńszy przeważnie gdzieś o 6 cm
-Strop monolityczny jest ciężki a gęstożebrowy lżejszy(masa w zalezności od użytych pustaków)
-Strop monolityczny ma b.dobrą izolacyjność akustyczną a w gęstożebrowy wymaga izolacji akustycznej
-Strop monolityczny nadaje się do każdego domu niezależnie od kształtu i rozpiętości stropu a gęstożebrowy ograniczony jest długością belek
-Strop monolityczny lepiej niech wykonuje ekipa która ma w tym doświadczenie a gęstożebrowy jest łatwy w układaniu i można go ułożyć bez szczególnej wiedzy
-W monolitycznym prace powinno się prowadzić bez przestojów
-Dolna powierzchnia stropu monolitycznego jest gładka a w gęstożebrowym sufit wymaga szpachlowania
-Koszty porównywalne
-W stropie monolitycznym możliwość wprowadzania zmian w stropie po jego wylaniu jest b. ograniczona a w gęstożebrowym jeżeli tego potrzebujemy w domu który już stoi to przebijamy się przez pustak(i) i mamy otwór na kanał(y) wentylacyjny(e)
-Być może aby dobrze ocieplić balkon, loggie warto mieć grubszy strop czyli gęstożebrowy
-W gęstożebrowym należy pamiętać o żebrach rozdzielczych oraz o podwójnych belkach stropowych dla murowanych ścian na stropie
-Przy nierównomiernym obciążeniu stropu może on klawiszować czyli lekko popękać od dołu ale tutaj należy pamiętać o pkt. wyżej dot. żeber, belkach aby wzmocnić strop w miejscach mocniej obciążonych wtedy ryzyko klawiszowania jest b. małe.
-Gęstożebrowy mniej przewodzi ciepło więc mniej trzeba go ocieplać
-O wiele prościej projektuje się strop gęstożebrowy od monolitycznego I większość podanych przez Ciebie wskaźników jest in plus dla monolitu.
Nie zgodzę się jednak co do tego, iż do monolitu potrzebna jest doświadczona ekipa. Bo taką nie można nazwać mojego męża i mnie i od czasu do czasu dochodzącego któregoś z teściów - a zaszalowaliśmy, zazbroiliśmy i wylaliśmy z gruchy dwa stropy :D
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ewagotuje.htw.pl