ďťż

Przyczepka "sam"





janus_z - 04-03-2009 20:45
Witam
Nosze sie z zamiarem wykonania sobie takiej przyczepki tylko zastanawiam się jakich komponentów użyć do jej zbudowania a szczególnie osi przyczepki, a mianowicie czy kupić resory, koła, piastyod poloneza i połączyć jej np rurą? i tu zastanawiam sie czy trzeba jakos przetaczać piasty? przerabiał ktos z was cos takiego?
czy może kupić gotową oś np. z fiata Uno, tylko wówczas to chyba trzeba dać juz sprężyny co nie jest ponoć za wygodne do przyczepki bo ja jakby podwyższa?

Pozdrawiam





mysza223 - 04-03-2009 20:57
Cały tył poldka lub 125p nie przykręcasz wału tylko i po wszystkim



kobi033 - 04-03-2009 21:36
Witam,
cały most od poloneza to trochę za ciężki, lepiej piasty + rura grubościenna + tokarz. Ja zrobiłem na belce od audi, na cybanty przymocowałem resory od żuka i gumowe poduszki na duże ciężary i jest ok



pierwek - 04-03-2009 22:58
ile taka samoróbka może kosztować?





edde - 04-03-2009 23:16
też się kiedyś zastanawiałem, ale po konkretnym podliczeniu co i ile by kosztowało zeby zrobić to porządnie, do tego papiery, badania, to się zupełnie nie opłacało, kupiłem Sylanda u producenta, nie żałuję



janus_z - 05-03-2009 08:08
słyszałem że najlepiej użyć os z Syreny bo jest całkowicie prosta, ale obdzwoniłem szroty i na dzień dzisiejszy nie do kupienia, też słyszałem o osiach z Uno, Audi 80 i Golfa II, tylko tak sobie oglądałem to te osie nie są prostymi rurami tylko są wygięte, i właśnie zastanawiałem sie jak zamontować resory, może kolega dałby rade jakąś fotkę zrobić jak to jest rozwiązane konstrukcyjnie?
..
A koszty, to większość materiału będę miał swojego jakieś zapasy i nie liczę dużo kupować, tak samo podłogę zrobię z desek, tak więc liczę ze uda mi się zamknąć koszt przyczepki w okolicach 350zł plus rejestracja 310, no a koszt takiej jak chce tj. o wym. 2.1x1,25 około 1500-2000 plus rejestracja.

Pozdrawiam



zbigmor - 05-03-2009 08:51
Potrzebowałem nietypowej przyczepki to i w końcu znalazłem sama zrobionego przez doświadczonego rzemieślnika. przedtem jednak poważnie rozważałem zakup jakiegoś złoma (przyczepy) zarejestrowanego i przerobienie go do własnych potrzeb. Wychodziło to najtaniej.



janus_z - 05-03-2009 09:06
przeróbka opłacała by się gdyby kupić coś takiego za 200 zł, bo jak ktoś woła powyżej 300 to nie ma chyba sensu, bo co z takiego złoma i tak juz nic materiału raczej nie odzyska a osie i koła w takich małych przyczepkach są słabiutkie

ja myślę sobie sam pospawać:)



mirma - 05-03-2009 09:10
Kiedyś mając dwie zwrotnice od malucha wykorzystałem je do zrobienia ośki przysparzając je do ceownika oraz odpowiednio wzmacniając. Kosz niewielki, sporo pracy by to wszystko ustawić ale do dzisiaj działa. Ładowność też mała.



an-bud - 05-03-2009 09:21
kupiłem parę lat temu małą przyczepkę "niewiadów" za 400zł, rozpadła się (chciała mnie wyprzedzić) w tej chwil został zaczep, i dowód. Skrzynia jest od poloneza trucka, koła, resory, oś dorobiona ( mam w zapasie burty alu od poldka :wink: )



bladyy78 - 05-03-2009 09:34
Ja tak samo jak an-bud mam przyczepkę zrobiona z trucka, podłoga i burty aluminiowe. Tylko trzeba uważać na amatorów metali kolorowych.



janus_z - 05-03-2009 10:04
a cały most koledzy zostawiali?



bladyy78 - 05-03-2009 19:24
Odciąłem cały tył od trucka i zrobiłem przyczepkę, most zostawiłem. Teraz ja rozbieram i ja skracam do 2m bo była na 2,5m. Za rok będę robił kolejna jak mi padnie drugi truck.



janus_z - 05-03-2009 19:26
podciągam do góry:)



kobi033 - 05-03-2009 22:31
koszty to 1600 zł z rejestracją, meteriały nowe poza zawieszeniem

http://images47.fotosik.pl/77/03a65ce7d78037c4m.jpg

http://images40.fotosik.pl/73/4165336b1669d8d8m.jpg

pozdrawiam



janus_z - 06-03-2009 07:31
Z tego co widzę to belka z Audi tez jest troszkę podgięta tzn. oś nie wypada na środku bębnów tak?
No i jeszcze mocowanie rosorów do przyczepki, widże że sa na dodatkowych blachach "wachliwych" konieczne to jest bo większośc jakie widziałem to miały mocowanie bez tego elementu?

Z jakich profili kolega robił?



janus_z - 06-03-2009 07:42
a amortyzatorów kolega nie dawał, nie przyczepiają sie do tego na przeglądzie?



edde - 06-03-2009 09:35
jeżeli chodzi o tylne zawieszenie resora to resor piórowy musi być zawieszony tak aby pod naciskiem powodującym wydłużanie się piór miały się gdzie rozszerzać, jeśli tego nie będzie to resor nie będzie maił gdzie pracować, wybiją się tuleje met-gum, a potem pęknie pióro
amortyzatory natomiast nie są obowiązkowym elementem zawieszenia przyczepki (przynajmniej jeszcze niedawno tak było), ale warto je zamontować, koszt niewielki, poprawiaja stabilność pracy zawieszenia



janus_z - 06-03-2009 09:59
a wystarczy dać takie płaskowniki tylko z jednej strony?



edde - 06-03-2009 10:18
tak, z przodu resor montujemy w "stałym" uchu, z tyłu na ruchomym
analogicznie jak to było w zawieszeniach poloneza czy 125p :)



kobi033 - 06-03-2009 11:52
kolega "edde" dobrze mówi a na przeglądzie wytarczy że zawieszenie będzie na poduszkach gumowych (bałwankach) i też będzie ok



NJerzy - 06-03-2009 21:38

koszty to 1600 zł z rejestracją, meteriały nowe poza zawieszeniem

http://images47.fotosik.pl/77/03a65ce7d78037c4m.jpg

http://images40.fotosik.pl/73/4165336b1669d8d8m.jpg

pozdrawiam
I to jest właśnie prawidłowo wykonana przyczepa. Osobiście wolałbym jednak dłuższą, minimum 3,2 m platformy. Im przyczepa dłuższa tym bardziej użyteczna i tym łatwiej się z nią jeździ.



bigmario4 - 07-03-2009 07:15
Na kilku giełdach samochodowych widziałem przyczepki samoróbki z pełnym kompletem dokumentów.Wystawiali je rzemieślnicy,można sie z takim dogadać jak ma wyglądać"nasza" przyczepka.Koszt jak wyżej około 1600zł



gumis107 - 07-03-2009 10:45
przeciez to sie nie oplaca.Najprosciej kupic dol przyczepy kempingowej n126 i zrobic tylko burty.Pzdr



kobi033 - 07-03-2009 16:33
Z tego co się orientowałem to za 1600 niezarejestrowanej się nie kupi jeżeli chodzi o wymiary 2,5x1,25m.
Najtańszą jaką oglądałem była za 1800 wykonana ze stali ze złomu i była na "bałwankach" a nie na resorach więc postanowiłem poświęcić trochę czasu i zrobić.
Następna będzie dwuosiowa, większa i do 2T DMC
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ewagotuje.htw.pl