ďťż

Prosze o pomoc: Projekt indywidualny- opinie/uwagi?





Sylwia73 - 23-03-2010 09:20
Od wschodu jest droga i wejscie, a od zachodu las.[img]

http://img.makeupalley.com/9/9/2/6/1584012.JPG

http://img.makeupalley.com/9/9/2/6/1584013.JPG

http://img.makeupalley.com/9/9/2/6/1584011.JPG

http://img.makeupalley.com/9/9/2/6/1584014.JPG
http://img.makeupalley.com/9/9/2/6/1584015.JPG

Prosze o swieze spojrzenie na to nasze dziecko, bo my juz siedzimy w tym za gleboko :roll:
2+2 (mozliwe ze w porywach 2+3 :wink: ), maz pracuje w domu.
Dach chcialam prosty, dwuspadowy i przestrzenny salon. Reszta ulozyla sie sama w zw. z polozeniem dzialki i stronami swiata. Garaz ten chcielismy spory i wygodny. Dzialka jest z wejsciem do lasu, wiec stad dodatkowy 'kacik salonowy' w wykuszu, z oknami na las.
Wielka bryla garazu szpecilaby wg nas front domu, wiec wjazd zrobilismy od poludnia.





Sylwia73 - 28-03-2010 09:22
Podnosze temat i prosze o opinie.



oresund - 29-03-2010 21:39

Podnosze temat i prosze o opinie. Jak dla mnie przy tej wielkości domu, za mało łazienek.
Nie potrzebuję pokoju kąpielowego, a po prostu nie wyobrażam
sobie czekać aż ktoś zwolni łazienkę - to można w ciasnym mieszkaniu,
małym domu.



nemi - 29-03-2010 22:26
Jaki jest metraż powierzchni uzytkowej domu?





Sylwia73 - 30-03-2010 08:22

Jaki jest metraż powierzchni uzytkowej domu? Ok. 180 m kw, ale wciaz go probujemy zmniejszac.



nemi - 30-03-2010 19:55

Jaki jest metraż powierzchni uzytkowej domu? Ok. 180 m kw, ale wciaz go probujemy zmniejszac. Sporo :)

Tak na "babski rozum" zgodzę się z przedmówcą - może warto pomyśleć o dodatkowej łazience na poddaszu - np. taka przy sypialni rodziców (popularna ostatnio).

Ewentualnie można spróbować powiększyć (poszerzyć) nieco wiatrołap - kosztem np. części pokoju obok - tak, żeby weszła Wam tam np. szafa wnękowa i jakaś szafeczka na buty z siedzeniem. Czasem to jest przydatne jak odwiedzają Was goście z małymi dziećmi. No i do tego drzwi wejściowe z doświetleniem.

Zastanawiam się jeszcze nad pokojem na poddaszu o powierzchni 13,78m - mam troszkę wątpliwości co do jego ustawności - drzwi wejściowe i drzwi balkonowe są niemal na tej samej linii... Może masz już jakiś pomysł na ustawienie tam mebelków?

A tak w ogóle to macie przefajny salon :) W ogóle dołożyłabym niewielką spiżarkę przy kuchni i cała "strefa dzienna" byłaby super... :)



Sylwia73 - 30-03-2010 21:27

Jaki jest metraż powierzchni uzytkowej domu? Ok. 180 m kw, ale wciaz go probujemy zmniejszac. Sporo :)

Tak na "babski rozum" zgodzę się z przedmówcą - może warto pomyśleć o dodatkowej łazience na poddaszu - np. taka przy sypialni rodziców (popularna ostatnio).

Ewentualnie można spróbować powiększyć (poszerzyć) nieco wiatrołap - kosztem np. części pokoju obok - tak, żeby weszła Wam tam np. szafa wnękowa i jakaś szafeczka na buty z siedzeniem. Czasem to jest przydatne jak odwiedzają Was goście z małymi dziećmi. No i do tego drzwi wejściowe z doświetleniem.

Zastanawiam się jeszcze nad pokojem na poddaszu o powierzchni 13,78m - mam troszkę wątpliwości co do jego ustawności - drzwi wejściowe i drzwi balkonowe są niemal na tej samej linii... Może masz już jakiś pomysł na ustawienie tam mebelków?

A tak w ogóle to macie przefajny salon :) W ogóle dołożyłabym niewielką spiżarkę przy kuchni i cała "strefa dzienna" byłaby super... :)
Dziekuje Ci za mile slowa :)
Salon troche mnie przeraza wielkoscia, ale z drugiej strony zawsze chcialam moc zlapac oddech i nacieszyc sie przestrzenia. Cala tylna sciana domu to las, wiec stad wykusz na zachod, ktory w momentach paniki chce koniecznie usuwac ;)
Dziekuje za zwrocenie uwagi na (nie)ustawnosc pokoju na gorze, popatrzymy na to, akurat malo o gornych pokojach oprocz ich powierzchni i lokalizacji wzgledem stron swiata myslelismy.
Prawde mowiac pokoju na dole na rzecz wiatrolapu nie planujemy juz zmniejszac, i tak duzy nie jest...Chetnie jednak ten salon bym obciela, bo tylko tu jakos sporo jesli chodzi o dol...



nemi - 30-03-2010 22:50
Moim zdaniem nie warto likwidować wykuszu. Oszczędność kilku metrów kwadratowych nie jest warta tych widoków lasu... :) i jeszcze jest rozdzielenie części kominkowej i telewizyjnej. :) Ja zastanawiałabym się nad drzwiami przesuwanymi z wyjściem na balkon.

Wracając do wiatrołapu - miałam na myśli raczej niewielką korektę - mniej więcej to tej wypustki przy wejściu (ok. 25 cm) - dzięki temu będzie można swobodnie zamontować drzwi z doświetleniem i miejsce będzie do wykorzystania.

Mam jeszcze jedno pytanko - po co Wam tyle pomieszczeń w podpiwniczeniu? Mają one jakieś specjalne przeznaczenie?

A i jeszcze duży PLUS za drzwi przesuwane między kuchnią i jadalnią. Świetny pomysł. :)



Sylwia73 - 31-03-2010 13:14

Moim zdaniem nie warto likwidować wykuszu. Oszczędność kilku metrów kwadratowych nie jest warta tych widoków lasu... :) i jeszcze jest rozdzielenie części kominkowej i telewizyjnej. :) Ja zastanawiałabym się nad drzwiami przesuwanymi z wyjściem na balkon.

Wracając do wiatrołapu - miałam na myśli raczej niewielką korektę - mniej więcej to tej wypustki przy wejściu (ok. 25 cm) - dzięki temu będzie można swobodnie zamontować drzwi z doświetleniem i miejsce będzie do wykorzystania.

Mam jeszcze jedno pytanko - po co Wam tyle pomieszczeń w podpiwniczeniu? Mają one jakieś specjalne przeznaczenie?

A i jeszcze duży PLUS za drzwi przesuwane między kuchnią i jadalnią. Świetny pomysł. :)
Zidentyfikowane pomieszczenia w piwnicy to jak na razie garaz, kotlownia i silownia, ew. gabinet :).
Rzeczywiscie, osobne pomieszczenia tworza niepotrzebne koszty. Pewnie nie bedziemy ich wydzielac. A na pewno nie tyle.
O powiekszeniu wiatrolapu pomyslimy, kazda poleczka bedzie tam mile widziana.
Chyba rzeczywiscie nie bedziemey juz nic kombinowac z wykuszem na las; takie dwie strefy, kominkowa i telewizyjna moga byc tez ciekawe do zagospodarowania i urozmaicajace duza powierzchnie salonu.

DZIEKUJE :)



wmalgosia - 31-03-2010 23:55
Bardzo eksponowane , niestety , wejście do łazienki na parterze. Siedzicie w salonie patrząc na drzwi łazienki. Łazienka powinna być zaprojektowana w takim miejscu, żeby korzystanie z niej nie było bardziej dyskretne. Niestety, to bardzo częsty błąd architektów .



Sylwia73 - 01-04-2010 08:54

Bardzo eksponowane , niestety , wejście do łazienki na parterze. Siedzicie w salonie patrząc na drzwi łazienki. Łazienka powinna być zaprojektowana w takim miejscu, żeby korzystanie z niej nie było bardziej dyskretne. Niestety, to bardzo częsty błąd architektów . Przedluzymy troche sciane przy schodach, aby zaslonic te drzwi. Wiem, ze to czesty blad, sama odrzucilam mnostwo projektow gotowych z tego powodu.... Zmusilismy pania architekt do (zbyt) wielu naszych pomyslow i stad pewne problemy.

Dziekuje!



wmalgosia - 08-04-2010 21:33
Czy warto robić w małych pokojach na parterze okna na dwóch ścianach. Zlikwidowałabym okna na ścianie północnej (!! ) ,a powiększyła okna na ścianie wschodniej i zachodniej.



wmalgosia - 08-04-2010 21:38
Duży hall ( 10 m ) , a b. małe wejście. Będzie ciasno i niewygodnie przy ubieraniu i rozbieraniu. Może powiększyć wejście , przesuwając ścianę w kierunku zachodnim ?



Sylwia73 - 09-04-2010 22:18

Czy warto robić w małych pokojach na parterze okna na dwóch ścianach. Zlikwidowałabym okna na ścianie północnej (!! ) ,a powiększyła okna na ścianie wschodniej i zachodniej. Hm, no tutaj troche przewazaja wzgledy estetyczne elewacji-bez zachodniego okna ona jest taka jakas lysa...Fakt, ze male pokoje z dwoma oknami-sredni pomysl....Moze namaluje okno zamiast je wstawiac ;) ?



wmalgosia - 13-04-2010 01:33
Żle mnie zrozumiałaś . Ja zlikwidowałabym okna na północnej ścianie , a nie na zachodniej od strony lasu. Trzeba by jednak wtedy rzeczywiście przemyśleć elewację północną. No ale nie wiem , czy ważniejsza jest funkcjonalność pokoi , czy estetyka. Zresztą masz architekta, na pewno potrafi temu zaradzić. Poza tym raczej jeżeli można to lepiej na stronie północnej mieć jak najmniej okien. Salon jest b, duży i jeżeli myślisz o zmniejszeniu metrów, to moim zdaniem śmiało można pomyśleć o wykuszu.Na pewno myślałabym jednak o powiększeniu strefy wejścia, chyba że raczej przewidujesz wjazd do garażu , a potem rozbieranie się w piwnicy i dopiero marsz na parter !!



Sylwia73 - 15-04-2010 09:40
Salonu juz zmniejszac nie bedziemy, niech zyje przestrzen :)
Ale rzeczywiscie te okna na polnocnej stronie z funkcja jedynie estetyczna daja mi do myslenia.....Hm, no nic, konsultuje z mezem, popytamy architektke o jakies alternatywne ozdoby na elewacji (?). Wydaje mi sie, ze jesli okna by jednak zostawaly, to nalezaloby je zmniejszyc do minimum.
Dziekuje :)

O, nawet takie luksfero-ksztaltne-cos by tam moglo byc, ale akurat luksfery mi sie nie podobaja.



wmalgosia - 15-04-2010 14:46
Luksfery są b. zimne !



Sylwia73 - 21-04-2010 20:46
Okna polnocne usuniete (zostalo tylko w lazience), elewacja niezle wyglada, a ja jestem b. zadowolona ze praktycyzm wygral w tym przypadku z estetyka :)

Czy jeszcze ktos ma jakies komentarze, uwagi, opinie?....
Dziekuje!



wmalgosia - 22-04-2010 22:03
Cieszę się ,że mogłam pomóc ! Gdzie się budujecie ? W jakiej części Polski ?



Sylwia73 - 31-05-2010 08:18
Zabierzow k/Krakowa :)



wmalgosia - 02-06-2010 16:13
To daleko od nas. My mamy działkę w okolicach Poznania, w Puszczy Zielonce. Ale projekt jeszcze na etapie własnych przemyśleń .Ma być piętrowy , ale nie za duży.



Pearl74 - 03-06-2010 15:08
Witaj, gdzie mozna zobaczyć Twój projekt ?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ewagotuje.htw.pl